Informujemy, że Klasztor oo. Dominikanów przetwarza dane osobowe zgodnie z art. 8 u. 1 Dekretu KEP oraz art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.

Spis treści:

  1. POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
  2. PLIKI COOKIES
  3. POLITYKA PRYWATNOŚCI
  4. REGULAMIN DAROWIZN

POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

KLASZTOR OO. DOMINIKANÓW W GDAŃSKU

Świętojańska 72, 80-840 Gdańsk

 

Ochrona danych osobowych

KARTA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podstawa prawna

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO). W Kościele katolickim sprawy te reguluje również Dekret ogólny w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydany przez Konferencję Episkopatu Polski z dnia 13 marca 2018 r., podczas 378. Zebrania Plenarnego w Warszawie, na podstawie kan. 455 Kodeksu Prawa Kanonicznego, w związku z art. 18 Statutu KEP, po uzyskaniu specjalnego zezwolenia Stolicy Apostolskiej z dnia 3 czerwca 2017 r.

 

Informujemy, że Klasztor oo. Dominikanów na ul. Świętojańska 72, 80-840 Gdańsk (dalej zwane: Klasztor) przetwarza Pani/Pana dane osobowe zgodnie z art. 8 u. 1 Dekretu KEP oraz art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wynikającym z użytkowania strony internetowej, przedmiotu prowadzonej korespondencji, w tym związanym z obsługą niniejszego zapytania oraz realizacją zadań właściwych działalności podejmowanej przez Klasztor (podstawy prawne: art. 6 u.1. lit a) lub lit. b) RODO LUB art. 7 u.1 pkt.1) lub pkt. 2) Dekretu KEP).

 

Administrator danych osobowych i zasady przetwarzania danych osobowych

  • Administrator danych osobowych: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Klasztor.
  • Możliwość kontaktu z administratorem:
  1. korespondencyjnie na adres: ul. Świętojańska 72, 80-840 Gdańsk
  2. telefonicznie pod numerem: 58 301 35 77 (wew. 150) , +48 694 480 609 (wtorki 16:00 do 18:00 oraz soboty od 9:30 do 11:30)
  3. drogą elektroniczną: e-mail: [email protected]
  4. klasztor nie powołał Kościelnego Inspektora Ochrony Danych.

 

  • Parafialnym Administratorem Ochrony Danych jest mianowany aktualnie proboszcz Parafii.
  • Cel przetwarzania: zgodnie z obowiązującym powszechnym i partykularnym prawem kanonicznym w ramach działalności Klasztoru i Parafii, np.:
  • prowadzenie ewidencji Parafian i byłych parafian,
  • prowadzenie ksiąg metrykalnych i innych rejestrów (dokumentacji) związanych z udzieleniem sakramentów i sakramentaliów oraz związanych ze stanem kanonicznym,
  • prowadzenie kartotek parafialnych, wydawanie wypisów z rejestrów parafialnych,
  • prowadzenie ewidencji pracowników, prowadzenie rozliczeń finansowych z osobami fizycznymi,
  • publikowanie zapowiedzi przedślubnych, ogłoszeń parafialnych, intencji mszalnych i ogłoszeń sądowych,
  • organizacja wydarzeń religijnych (pielgrzymki),
  • organizacja wydarzeń edukacyjnych, artystycznych i społecznych (warsztaty, debaty, koncerty, wystawy, itp.).

Klasztor przetwarza Pani/Pana dane osobowe również w następujących sytuacjach i celach: realizacji obsługi procesu dokonywania darowizn (wpłat online) – w tym w celu wysyłania podziękowań oraz umieszczenia na liście Darczyńców, świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wysyłkę newslettera lub przekazywanie innych treści marketingowych, w tym także marketingu bezpośredniego, obsługi reklamacji na działanie strony, prowadzenia statystyk i analizy zachowań użytkowników strony internetowej; przyjmowania intencji mszalnych oraz intencji modlitewnych użytkowników strony internetowej, komunikacji z użytkownikami strony internetowej – przetwarzanie danych w wypadkach przewidzianych powyżej odbywa się na podstawie zgody użytkownika.

  1. Zakres danych osobowych: imię i nazwisko, adres e-mail, data urodzenia, wyznanie, adres zamieszkania, numer telefonu, wizerunek oraz inne np. związane z udzielanymi sakramentami lub zgodnie z procesową procedurą kanoniczną.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla zawarcia umowy i dla zrealizowania usługi przekazania darowizny, a także do zamówienia intencji mszalnej lub złożenia intencji.

  1. Podstawą przetwarzania tych danych jest Pani/Pana zgoda. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda użytkownika, może on w dowolnym momencie wycofać zgodę w taki sam sposób, jak ją wyraził.

Cofnięcie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych mające miejsce przed cofnięciem zgody.

  1. Odbiorcy danych osobowych: inne instytucje kościelne zgodnie z prawem kanonicznym na terenie Unii Europejskiej oraz instytucje wskazane na Pani/Pana prośbę. Do odbioru wypisów z ksiąg metrykalnych upoważniona jest tylko zainteresowana osoba, której dane dotyczą za okazaniem dokumentu tożsamości lub pełnomocnictwa osoby, której dane dotyczą.

Dodatkowo: Strona nie udostępnia danych osobowych podmiotom trzecim, może jednak udostępniać je Krajowemu Integratorowi Płatności S.A. ul. Św. Marcin 73/6 61-808 Poznań NIP: 7773061579 REGON: 300878437 KRS: 0000412357, kapitał zakładowy: 5.494.980 PLN wpłacony w całości w celu zapewnienia obsługi procesu przekazywania darowizny lub ofiary za zamówioną Mszę św.

Klasztor jest obowiązany również udostępnić dane osobowe na żądanie organów publicznych, uprawnionych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.

Udostępniając dane użytkowników Klasztor dokłada wszelkich starań, aby dane osobowe były właściwie zabezpieczane, w szczególności w sposób przewidziany właściwymi krajowymi i europejskimi przepisami ochrony danych osobowych.

Planowany czas przechowywania danych osobowych: ustalony zgodnie z prawem kanonicznym.

Dodatkowo: dane osobowe są przechowywane przez okres świadczenia usług drogą elektroniczną, a po ich zakończeniu – przez czas, w którym użytkownik może wnieść reklamację dotyczącą wykonania usług. W przypadku danych osobowych zawartych w ogłoszeniach lub intencjach mszalnych dane osobowe przechowywane są na stronie internetowej przez okres nie dłuższy niż 5 lat.

Jeżeli istnieje wymóg prawny względem przechowywania danych osobowych przez określony czas, np. dla celów podatkowych i rachunkowych, Klasztor przetwarza dane przez czas wyznaczony w przepisach, np. 5 lat po zakończeniu roku, w którym miało miejsce określone zdarzenie rachunkowe.

  1. Zgodnie z Dekretem informujemy, że ma Pani/Pan prawo do:
  • Dostępu do danych osobowych oraz do informacji o sposobie i zakresie ich przetwarzania;
  • Żądania sprostowania danych, jeżeli są one nieprawidłowe lub niekompletne;
  • Żądania usunięcia danych;
  • Żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • Żądania przeniesienia danych osobowych;
  • Sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych.

 

Użytkownik powinien zgłosić żądania za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: [email protected]

  1. Źródło danych: jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od Pani/Pana, administrator otrzymał je od Pani/Pana rodziców lub innych sprawujących opiekę prawną.
  2. Na stronie stosowane są mechanizmy automatycznego przechowywania danych w postaci plików cookies. Są one stosowane w celu lepszego dostosowania strony do potrzeb użytkowników oraz zapewnienia dostępu do jej funkcjonalności
  3. Klasztor podejmuje wszelkie środki techniczne i organizacyjne celem zapewnienia jak najwyższej ochrony danych osobowych, w szczególności przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych. Klasztor stosuje dostępne jemu najlepsze sposoby i procedury zapewniające zgodność przetwarzania danych z zasadami prywatności.

 

13.Korespondencja:


Dane osobowe przekazane Klasztorowi w korespondencji elektronicznej na adres dostępny na stronie internetowej są wykorzystywane i przetwarzane w celu realizacji zleconej usługi. W przypadku, kiedy zostaną nam przekazane dane osobowe, które nie są nam niezbędne w celu realizacji usługi lub prawnego obowiązku np. w korespondencji z nami, dane te zostaną niezwłocznie usunięte lub zanonimizowane i nie będą przetwarzane. Klasztor nie przekazuje żadnych danych osobowych innym podmiotom do celów marketingowych.

  1. Wizerunek:
  1. Administrator ma prawo umieszczać na stronie internetowej i Facebook fotografie, które związane są z relacją wydarzeń religijnych o charakterze publicznym oraz fotografie osób, które sprawują funkcje publiczne,
  2. wizerunki nie wynikające z misji (działalności statutowej) Kościoła mogą być publikowane za zgodą zainteresowanych osób, a w przypadku osób małoletnich, za zgodą ich rodziców lub prawnych opiekunów.

 

15.Monitoring:

Obiekt oraz teren kościoła i klasztoru jest monitorowany i oznaczony odpowiednimi informacjami. Wejście na ten teren wiąże się z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych (wizerunku) w rozumieniu przepisów KIOD do celów związanych z funkcjonowaniem monitoringu.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych pozyskanych z monitoringu jest prawnie uzasadniony interes administratora wyrażający się w trosce o bezpieczeństwo osób, mienia i dobrego imienia administratora (art. 6 ust. 1 lit f) RODO; art. 7 ust. 1 pkt 6) Dekretu).

Zapisy z monitoringu będą przechowywane przez okres 21 dni. W przypadku, gdy zapis monitoringu może stanowić dowód w postępowaniu wszczętym przez odpowiednie organy – do czasu prawomocnego zakończenia tego postępowania.

Osoba zarejestrowana przez monitoring ma prawo dostępu do swoich danych osobowych i usunięcia, żądania ograniczenia przetwarzania danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu.

Dane osobowe pochodzące z monitoringu nie będą podlegały zautomatyzowanemu profilowaniu i nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Kościelny Inspektor Ochrony Danych.

 

16.Przekazywanie darowizn

Dane osobowe uzyskane podczas przekazywania darowizn na rzecz Klasztoru i prowadzonych przez Klasztor dzieł są wykorzystywane i przetwarzane w celu realizacji płatności, księgowania i archiwizowania danych darczyńców. Klasztor zastrzega sobie prawo do przesyłania korespondencji, w szczególności podziękowań, darczyńcom przez środki komunikacji elektronicznej i tradycyjnej. Klasztor nie przekazuje danych osobowych innym podmiotom do celów marketingowych.

Informujemy, ze zgodnie z art. 41 Dekretu, jeżeli Pani/Pan uzna, że przetwarzanie danych nie jest zgodne z przepisami Dekretu, ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych w Archidiecezji Gdańskiej, ul. Bpa. E. Nowickiego 1, 80-330 Gdańsk, a w kolejnej instancji do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych. Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa, [email protected], www.kiod.epoiskopat.pl

 


 

POLITYKA COOKIES

  1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Polska Prowincja Zakonu Kaznodziejskiego (OO. Dominikanów).
  3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  4. a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  5. b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  6. c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

 

  1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  2. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

 

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

 

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;

 

  1. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) np.:
  • w przeglądarce Internet Explorer
  • w przeglądarce Mozilla Firefox
  • w przeglądarce Chrome
  • w przeglądarce Safari
  • w przeglądarce Opera

 

  1. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  2. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem partnerów.
  3. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Polityka prywatności (dot. płatności online)

 

Postanowienia ogólne

Dbając o prywatność i zapewnienie wysokiego standardu ochrony danych osobowych użytkowników serwisu www.gdansk.dominikanie.pl zwanego dalej Serwisem,
Klasztor oo. Dominikanów przy ul. Świętojańskiej 72, 80-840 Gdańsk, legitymująca się numerem NIP 5832608192, dalej zwany: Bracia Dominikanie, przedstawia najważniejsze informacje o sposobie i zakresie przetwarzania danych osobowych użytkowników Serwisu, zwanych dalej Użytkownikami. Polityka Prywatności zawiera informacje o tym, w jaki sposób będą gromadzone i przetwarzane dane osobowe Użytkowników Serwisu przez Braci Dominikanów. Bracia Dominikanie zapewniają, że wszelkie działania podejmowane w ramach Serwisu są zgodne z prawem\ polskim i prawem Unii Europejskiej. Bracia Dominikanie zalecają, aby Użytkownicy zapoznali się z treścią Polityki prywatności. Polityka prywatności jest dostępna dla Użytkowników w taki sposób, aby mogli się z nią zapoznać z łatwością, w tym celu została ona zamieszczona w całości na stronie internetowej https://gdansk.dominikanie.pl/rodo/.

§1
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych Użytkowników są Bracia Dominikanie. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa polskiego i prawa Unii Europejskiej.

§2
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Bracia Dominikanie przetwarzają dane osobowe Użytkowników w następujących sytuacjach i celach:

1. w celu realizacji obsługi procesu dokonywania darowizn (wpłat online), w tym w celu
wysyłania podziękowań oraz umieszczenia na liście Darczyńców;
2. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wysyłkę newslettera lub
przekazywanie innych treści marketingowych, w tym także marketingu bezpośredniego;
3. w celu obsługi reklamacji związanych z działaniem Serwisu;
4. w celu prowadzenia statystyk i analiz zachowań Użytkowników.

Przetwarzanie danych w wypadkach przewidzianych powyżej odbywa się na podstawie zgody Użytkownika.

Świadczenie usług drogą elektroniczną lub przekazywanie innych treści marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego, odbywa się w każdym przypadku na podstawie zgody Użytkownika.
Bracia Dominikanie przetwarzają również dane osobowe Użytkowników w celach:

1. archiwalnych;
2. dochodzenia lub ochrony przed ewentualnymi roszczeniami;
3. rozliczalności (z wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym ustawy o
rachunkowości).

Przetwarzanie danych w wypadkach przewidzianych powyżej odbywa się w oparciu o prawnie uzasadniony interes Braci Dominikanów polegający na zapewnieniu realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną

§3
COFNIĘCIE ZGODY

W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika, może on w dowolnym momencie wycofać zgodę w taki sam sposób, w jaki ją wyraził.
Cofnięcie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych mające miejsce przed cofnięciem zgody.

§4
PLIKI COOKIES

W Serwisie stosowane są mechanizmy automatycznego przechowywania danych w postaci plików cookies.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz
unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator – Bracia Dominikanie.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają
rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
1. „Sesyjne” (session cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania,
opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
2. „Stałe” (persistent cookies) pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym
Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
3. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
4. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej), może je odnaleźć na stronie dostawcy oprogramowania. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem partnerów.
Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji powyżej.

§5
WYMÓG PODAWANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podanie danych przez Użytkowników jest wymogiem umownym w przypadku, gdy Użytkownik korzysta z funkcjonalności Serwisu, tj. dokonuje darowizny. W tym wypadku niepodanie danych
skutkować będzie brakiem możliwości zrealizowania darowizny. W pozostałym zakresie podanie danych nie jest wymogiem umownym lub ustawowym i jest dobrowolne.

§6
UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH

Bracia Dominikanie nie udostępniają danych osobowych Użytkowników podmiotom trzecim, z wyjątkiem następujących podmiotów: Krajowy Integrator Płatności S.A.
[Tpay] (z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 61-894 Poznań), PayPal Inc. i Poczta Polska SA (z siedzibą w Warszawie, ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa)], którym udostępnia się dane w celu obsługi procesu przekazania darowizny. Bracia Dominikanie są obowiązani również udostępnić dane osobowe Użytkowników na żądanie
organów administracji publicznej, uprawnionych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
Udostępniając dane Użytkowników Bracia Dominikanie dokładają wszelkich starań, aby dane osobowe były właściwie zabezpieczane, w szczególności w sposób przewidziany właściwymi krajowymi i europejskimi przepisami ochrony danych osobowych.

§7
RODZAJ DANYCH OSOBOWYCH

Bracia Dominikanie przetwarzają następujące dane osobowe:
1. imię i nazwisko;
2. adres e-mail;
3. adres pocztowy (w przypadku jego podania np. w czasie przekazywania darowizny);
4. numer telefonu (w przypadku jego podania np. w czasie przekazywania darowizny).

§8
PRAWA UŻYTKOWNIKA

Użytkownik ma prawo do:
1. Dostępu do danych osobowych oraz do informacji o sposobie i zakresie ich
przetwarzania;
2. Żądania sprostowania danych, jeżeli są one nieprawidłowe lub niekompletne;
3. Żądania usunięcia danych;
4. Żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
5. Żądania przeniesienia danych osobowych;
6. Sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych.
Użytkownik powinien zgłosić żądania za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem:
[email protected].

§9
Dane osobowe są przechowywane przez okres świadczenia usług drogą elektroniczną, a po ich zakończeniu – przez czas, w którym Użytkownik może wnieść reklamację dotyczącą wykonania
usług.

Jeżeli istnieje wymóg prawny względem przechowywania danych osobowych przez określony czas, np. dla celów podatkowych i rachunkowych, Bracia Dominikanie przetwarzają dane przez
czas wyznaczony w przepisach, np. 5 lat po zakończeniu roku, w którym miało miejsce określone zdarzenie rachunkowe.

W pozostałych przypadkach, gdy przetwarzanie danych osobowych ma miejsce na podstawie udzielonej zgody, Bracia Dominikanie zaprzestają przetwarzania danych wraz z cofnięciem zgody na ich przetwarzanie.

§10
BEZPIECZEŃSTWO

Bracia Dominikanie podejmują wszelkie środki techniczne i organizacyjne celem zapewnienia pełnej ochrony danych osobowych, w szczególności przed przypadkowym lub niezgodnym z
prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.

Bracia Dominikanie stosują dostępne im procedury zapewniające zgodność przetwarzania danych z zasadami prywatności.

§11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Jeżeli Użytkownik uzna, że jego dane osobowe nie są odpowiednio przetwarzane przez Braci Dominikanów, jest uprawniony do złożenia skargi do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych,
(adres: Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa).

Z Braćmi Dominikanami Użytkownik może się skontaktować drogą mailową poprzez adres e-mail: [email protected]. W zakresie danych osobowych rekomendujemy kontakt z o. Michałem Oskiem OP – wyznaczonym przez Braci Dominikanów inspektorem ochrony danych osobowych – drogą mailową na powyższy adres.

 


Regulamin darowizn

§1
DEFINICJE
Pojęcia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:

1. Portal – stronę internetową dostępną pod adresem www.gdansk.dominikanie.pl wraz ze wszystkimi jej funkcjonalnościami.

2. Bracia Dominikanie – Usługodawcę w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a więc Klasztor oo. Dominikanów przy ul. Świętojańskiej 72, 80-840 Gdańsk, NIP 5832608192 świadczącą za pośrednictwem Portalu usługi elektroniczne, a także przyjmującą darowizny z wykorzystaniem usług Pośrednika usług finansowych.

3. Regulamin – niniejszy Regulamin.

4. Użytkownik – osobę fizyczną, która w jakikolwiek sposób korzysta z usług oferowanych za pośrednictwem Portalu lub dokonująca za jego pośrednictwem Darowizny z wykorzystaniem usług Pośrednika usług finansowych (po dokonaniu Darowizny zwany Darczyńcą).

5. Pośrednik usług finansowych – Tpay należący do spółki: Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437, o kapitale zakładowym 5.494.980 PLN.

6. Darowizna – środki pieniężne przekazane przez Użytkownika na rzecz Braci Dominikanów przeznaczone na realizację działalności Klasztoru OO. Dominikanów w Gdańsku

7. Darczyńca – Użytkownik, który dokonał Darowizny.

8. Polityki prywatności – dokument udostępniony Użytkownikom przez Braci Dominikanów
na Portalu i opisujący cele, zakres i sposoby zbierania, przechowywania, przetwarzania i
zabezpieczania danych osobowych przekazywanych przez Użytkowników.

9. Regulamin usługi „Newsletter” – dokument udostępniony Użytkownikom przez Braci
Dominikanów na Portalu i opisujący zasady i warunki świadczenia przez Braci
Dominikanów nieodpłatnej usługi „Newsletter” drogą elektroniczną.

§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Portal służy zbiórce środków pieniężnych przeznaczonych na realizację działalności Klasztoru oo. Dominikanów w Gdańsku oraz prowadzeniu komunikacji z Darczyńcami i innymi Użytkownikami.

2. Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania z Portalu ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem darowizn oraz Polityką prywatności, zaś korzystanie z Portalu
oznacza akceptację treści Regulaminu oraz Polityki prywatności i zobowiązanie do przestrzegania Regulaminu.

3. Bracia Dominikanie, przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, nieodpłatnie udostępniają Użytkownikom Regulamin i Politykę prywatności poprzez umieszczenie ich na Portalu.

4. W razie naruszenia zapisów Regulaminu Bracia Dominikanie mają prawo usunąć konto Użytkownika oraz rozwiązać z nim umowę o której mowa w §5.

§3
DAROWIZNA, CZYLI PRZEKAZANIE ŚRODKÓW

1. Użytkownik oświadcza, że rozumie, iż przekazując środki finansowe na rzecz Braci Dominikanów dokonuje Darowizny, a więc czynności prawnej, o której mowa w art. 888 Kodeksu cywilnego, a która polega na bezpłatnym przesunięciu składników majątkowych Użytkownika na rzecz Braci Dominikanów pod tytułem darowizny.

2. Użytkownik oświadcza, że rozumie, iż w momencie dokonania przelewu środków finansowych ziszczają się przesłanki, o których mowa w art. 890 §1 zd. drugie Kodeksu cywilnego, który stwierdza, że niezależnie od niezachowania przepisanej formy czynności prawnej, darowizna jest ważna i skuteczna.

3. Użytkownik oświadcza, że rozumie, iż można przekazać środki finansowe, czyli darowiznę, poprzez bezpośrednią wpłatę na numer rachunku bankowego Braci Dominikanów lub też za pomocą pośrednika usług finansowych. O starcie możliwości przekazywania darowizny za pomocą pośrednika usług finansowych wszyscy Użytkownicy zostaną poinformowania osobnym komunikatem w zakładce Aktualności na Portalu.

§4
WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA Z PORTALU

1. Dla skutecznego świadczenia usług za pośrednictwem Portalu, Użytkownik powinien spełnić łącznie następujące wymogi:
a. Posiadanie urządzenia umożliwiającego dostęp do Internetu;
b. Dostęp do Internetu;
c. Korzystanie z przeglądarki internetowej o ustawieniach umożliwiających prawidłowe wyświetlanie strony internetowej oraz akceptującej pliki typu cookies;
d. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
2. Jeżeli ze spełnieniem wymagań technicznych, o których mowa w §4 pkt. 1 wiążą się opłaty, obciążają one Użytkownika.

§5
ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

1. Zawarcie umowy jest dobrowolne i bezpłatne.
2. Umowa zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z Portalu.
3. Dla wykonania umowy może być potrzebne posiadanie przez Użytkownika konta w serwisie Pośrednika usług finansowych.
4. Bracia Dominikanie za pośrednictwem Portalu i na podstawie niniejszego regulaminu świadczą usługę, która polega na umożliwieniu – przy wykorzystaniu Pośrednika usług finansowych – przekazania darowizny na realizację działalności Braci Dominikanów oraz śledzenie postępów zbiórki, a także wysyłkę newslettera oraz przekazywanie treści marketingowych, jeżeli Użytkownik wyraził na to zgodę.
5. Bracia Dominikanie nie pobierają prowizji ani opłat dodatkowych od Użytkowników.

§6
NEWSLETTER

Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Braci Dominikanów za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej osobom automatyczne otrzymywanie cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o aktualnościach, postępach zbiórki, wiadomościach od Braci Dominikanów i innych wydarzeniach, świadczona na zasadach opisanych w Regulaminie usługi „Newsletter”.

§7
OSTRZEŻENIE

Bracia Dominikanie przestrzegają przed zagrożeniami, jakie wiążą się ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, w szczególności możliwością zainstalowania szkodliwego oprogramowania przez osoby trzecie, wyłudzenia haseł lub próby innej aktywności mającej na celu przejęcie kontroli nad tożsamością Użytkownika. Jednocześnie Bracia Dominikanie oświadczają, że dokładają wszelkich starań dla ochrony Użytkowników oraz proszą o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości dotyczących bezpieczeństwa świadczonych usług.

§8
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych Użytkowników są Bracia Dominikanie. Regulacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, uprawnień Użytkowników, zakresu i celu przetwarzania oraz innych zagadnień związanych z danymi osobowymi zawiera Polityka prywatności, która zostaje udostępniona Użytkownikom równocześnie z niniejszym Regulaminem i stanowi integralną jego część.

§9
REKLAMACJE

Użytkownik ma prawo złożenia reklamacji pod adresem poczty elektronicznej: [email protected] oraz listownie, pod adresem: Klasztor oo. Dominikanów, ul. Świętojańska 72, 80-840 Gdańsk, z dopiskiem Reklamacja serwis internetowy.
Bracia Dominikanie nie później niż w terminie 14 dni odniosą się do reklamacji, odpowiadając na adres, z którego wysłane zostało zgłoszenie reklamacyjne.

§10
ZMIANY REGULAMINU
1. Bracia Dominikanie mają prawo dokonywać zmian w regulaminie.
2. O zmianach regulaminu Użytkownicy zostaną poinformowani co najmniej 14 dni przed
wprowadzeniem zmian poprzez umieszczenie komunikatu na Portalu.

§11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Regulamin obowiązuje od dnia jego ogłoszenia na Portalu.
2. Regulamin ma zapewnić harmonijną współpracę pomiędzy Użytkownikami a Braćmi
Dominikanami, dlatego każdy Użytkownik ma prawo zgłaszać do niego uwagi i pytania,
pod adres elektroniczny, o którym mowa w §9.